Deklaracja dostępności
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Bobrowicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.zspbobrowice.pl
Data publikacji strony internetowej: 14 Września 2020
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 6 Marca 2021

Status pod względem zgodności z Ustawą:
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
• zdjęcia z wydarzeń i grafika na stronie nie posiadają opisów alternatywnych
• mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
• dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi
• część dokumentów nie jest dostępna cyfrowo
• strona nie zawiera formularzy kontaktowych

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika szkoły dnia 5 Marca 2021r.

Informacje dodatkowe – strona internetowa posiada:
Narzędzie ułatwień dostępu (widoczny obrazek po prawej stronie przy poruszaniu się po witrynie) a w nim:
• podwyższony kontrast
• możliwość powiększenia liter

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.,tj.:
Ctrl + + (powiększenie)
Ctrl + -(pomniejszenie)
Ctrl + 0 (rozmiar pierwotny)
F11 (tryb pełnoekranowy)
Ctrl A (zaznaczenie wszystkiego)
Ctrl + C (kopiowanie)
Ctrl + S (zapisanie strony)
Ctrl + F (szukanie na stronie)
Ctrl + P (drukowanie)

Kontakt oraz informacje zwrotne:

W sprawie dostępności należy kontaktować się z sekretariatem szkoły.
e-mail: sekretariat@zspbobrowice.pl
telefon: 68 383 00 51
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji publicznej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Procedura wnioskowo-skargowa:
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl

Dostępność architektoniczna:

  • Do budynku szkoły prowadzą cztery wejścia. Wejście główne dla interesantów znajduje się od strony ulicy, prowadzą do niego schody, brak podjazdów dla niepełnosprawnych.
  • Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
  • Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi.
  • W budynku na każdym poziomie (parter, 1 piętro i piwnica) znajduje się korytarz. Poruszanie się po każdym z pięter wymaga pokonania schodów (poszczególne części budynku znajdują się na różnym poziomie). Budynek nie posiada wind.
  • W budynku nie ma dostosowań dla osób niepełnosprawnych (toalety, barierki).
  • Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  • W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.